Wie is.. 9


Hoi, ik ben Joke van den Bogaard, schrijvende organizer opruimcoach

Naast het runnen van een goedlopende website geef ik op aanvraag workshops en presentaties.
Informeer naar de mogelijkheden.
-Voor Mantelzorg-Spreker is er deze pagina-

Het opruim-coachen doe ik alleen nog bij uitzondering, vanwege een nieuwe Job die prima past in mijn drukke leven als mantelzorger met presentaties, en het bijhouden van alle ontwikkelingen rond ontspullen, duurzaamheid en minimaliseren.

Ik ben een drempelvrije, toegankelijke maar heel gezellige bed en breakfast begonnen:
B&B Bommel in Zaltbommel

Als -wijk-verpleegkundige en thuis met onze gehandicapte zoon heb ik allerlei situaties meegemaakt. Deze berg aan ervaring heeft zeer geholpen bij het bedenken van flexibele oplossingen en coachen. De Opleiding Professional Organizer voor Partikulieren OPOP volgde ik bij de welbekende Huishoudcoach Els Jacobs.

Website ontspullen, opruimen en organiseren

Inmiddels is mijn website een goed bezochte plek waar mensen naar behoefte hun informatie vandaan kunnen halen. Ik heb met veel plezier allerlei mensen in hun thuissituatie weer op weg geholpen en een aantal vaste klanten blijf ik nog graag bezoeken. Het schrijven, presenteren en workshops geven blijft in afgeslankte vorm.

Het is nog steeds leuk om onderzoek te doen, interviews te geven en te vertellen over opruimen en organiseren. Mensen weten mij te vinden; advies en kennis geef ik graag door aan iedereen die het kan gebruiken. Bewustwording van het opruim-principe wordt zo duidelijk aan iédereen, rommelpot of niet.

Proffesional-Organizer Opruimcoach

Neem voor vragen of overleg contact op.

Je kunt mij volgen op  Facebook en Twitter en persoonlijk zet ik graag van alles op Instagram waar mijn belangstelling naar uit gaat.

Ook ben ik als spreker in te schakelen voor mantelzorgpresentaties-workshops-lezingen
Kijk op Linkedin voor een aantal reacties.

_____

Waar ik mijn ontspanning uit haal?

Als liefhebber en vrijwilliger houd ik mij bezig met -kunst-geschiedenis, waar van de pagina Cultuur een gevolg is.
Verder laat ik graag mijn enthousiasme over wandelen aan iedereen weten.
Doe er je voordeel mee! Óf kom hier lekker ontspannen en opladen in mijn Bed en Breakfast: B&B Bommel.


Geef een reactie

9 gedachten over “Wie is..

  • T.Bos

    Ik heb Joke ervaren als een ‘Nanny’, liefdevol, geduldig, helder en zeer gestructureerd in hoe zij mij coachte. Op een gegeven moment werd ik moe van het opruimen en kostte het me moeite om door te gaan maar dit pakte ze feilloos op en liet mij zien hoe je op zo’n moment doorpakt en vervolgens in een kort tijdsbestek op orde komt. Wat ik bijzonder vond, is dat zij ervoor zorgde dat ik zelf de regie in handen bleef houden en zij alleen maar bijstuurde. Ik ben kritisch hoe mensen in hun werk staan….of je er voor gaat of niet. Nu, zij sloot wat dat betreft helemaal bij mij aan. Voor mij is zij echt een coach in hart en nieren en kan ik haar van harte aanbevelen. Zij is in november en december j.l. 2x 3 uur bij mij geweest om orde te scheppen in mijn werkkamer en administratie. Wow….!!! Ik wou dat ik dit eerder had gedaan en heb nu een goed uitgangspunt hoe je consequent en systematisch gemiddeld een uur a twee uur per week echt ruimte creëert! Of het mij helemaal zelfstandig al zal lukken en dat vooral wekelijks te doen, dat zal nog moeten blijken maar weet dat ik een beroep op haar kan doen als ik m’n oude patroon terug val. Reuze bedankt dat ik je eerste proefklant mocht zijn! T. Bos

  • Mieke Meijer Brus

    Vandaag een goed gesprek gehad. Ben begonnen met het opruimen in mijn hoofd, minder prikkels toelaten. Het moet me gaan lukken om weer eens te gaan genieten van een goed boek.
    Fijn dat je de computer hebt opgeschoond, hij is nu een stuk sneller. Ook fantastisch dat we de foto’s nu overzichtelijker in mappen hebben gedaan.
    Joke bedankt voor je waardevolle tips en adviezen.
    Mieke Meijer

  • Corrie Weijenberg Bericht auteur

    Ik heb laatst een workshop opruimen gevolgd bij Joke! Naast dat het leuk georganiseerd en toegankelijk was heb ik er de meest handige tip ooit opgedaan. Het 10 minutenrondje ruimen elke dag. 10 minuutjes ruimen, waarbij je iedere dag (precies 10 minuten) rommel ruimt en naar de juiste ruimte brengt, dus niet verhuizen naar de trap!!! Deze manier heeft er bij mij voor gezorgd dat langzaamaan grote ergernissen van trap en tafel verdwijnen naar de ruimte waar ze horen of waar je ze wil hebben! TOPTIP!!

    Corrie Weijenberg