Plannen: alle begin is moeilijk, of toch niet? 3 tips 7


Time-management

Hier wordt veel over geschreven; lastig om die dingen er uit te pikken waar jij wat aan hebt.
Als je enigszins chaotisch bent aangelegd of gewoon een heel druk leven hebt is
een gedoe je weg te vinden tussen al die cursussen, boeken en blogs.

Daarom 3 handzame start-tips:to-do

Maak gebruik van een werkbaar To-do lijstje

Los van je agenda, fysiek of op je smart-phone.
Kies voor één van beide, anders is het niet effectief.
Schrijf op wat je moet doen, en niet wat je ooit zou willen doen.
Schrijf alleen concreet haalbare taken op: “postzegels kopen” in plaats van “vakantie uitzoeken”.
Schrijf alleen dát op wat je binnen nu en een week gedaan wilt en kunt hebben.

Doe wat direct kan, in korte tijd, ook direct

Een lastig telefoontje plegen is hiervan een goed voorbeeld.
Een poepvlek op de ramen die je al dagen irriteerd: gelijk wegpoetsen.
De vaatwasser inruimen: doen.
Een rekening betalen: doen, als de banken-apps meewerken althans ; )
Bedenk je eigen valkuilen hierbij.

Dagelijks rondje

Maak iedere avond een kort rondje door je huis om spullen op hun goed plek terug te leggen.
Hou je aan de tijd en aan je taak en je raakt steeds opgeruimder.

Zo, dat was het.
Niet meer en niet minder; goed uitvoerbaar en goed vol te houden voor blijvend resultaat.

Leuk? Lees ook: to-do apps; routines; doorzetten

print